Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.12.2010 22:57 - Ние сме непоправимо объркани.
Автор: ivandobrev Категория: Новини   
Прочетен: 1202 Коментари: 1 Гласове:
2



Ние като общество сме непоправимо изкривени. Не искам да използвам думата БЪЛГАРИ, защото ще навляза в друга тема, която няма нищо общо с това, което искам да кажа. Колкото и да променяме законите си, винаги ще се намери някой, който да измисли как да се открадне. Провокира ме статия в dir.bg (виж статията по-долу и линк). Незнам дали някога ще успеем да живеем като едно разумно общество, което може да се развива без да се самоизяжда. Помня как по време на соца баба и дядо никога не заключваха къщата. На къщата на моя приятел входната врата даже не можеше да се затваря. Незнам как е било другаде, но думата кражба беше непозната. Казват, че това било, защото царяла полицейщина. Сега се сещам, че по ханско време също имало много голяма дисциплина, но единственото наказание било винаги смърт. Трябва ли винаги да сме под нечий ярем, за да не се крадем един друг?
Аз не съм живял в чужбина (тук някой може да сподели опит), но когато сме гостували със съпругата ми на приятели в Мюнхен и съм виждал някои неща, които са ме впечатлявали съм предизвикал много учудени реакции на моите за тях странни, но за мен важни въпроси.
Например, приятелите ми живеят в краен квартал на Мюнхен. До тях има едно голямо поле с насадени цветя от всякакъв вид. Полето няма нито ограда, нито персонал. Има само реклама и едно малко варелче направено като касичка. На рекламата е означено, че полето е на самообслужване. Всеки си къса цветя, смята си според ценоразписа и си пуска пари в касичката. След като я питах това никой ли не го краде, защото ме беше срам да споделя, че в България за една нощ полето ще бъде окосено и варелчето изскубнато, тя не издържа и учудено ме попита как е възможно изобщо да ми идват такъв род мисли в главата. Това й дойде в повече след безкрайните мои въпроси за това как е устроен живота там. А на мен ми беше много странно. Как може цял месец, по цял ден скитане из града, никога да не попаднем на контрольори в градския транспорт? Как е възможно къщите, чийто дворове са без оградки или ако ги има те са такива, че можеш с един разкрач да ги прескочиш, да е пълно с малки и големи детски играчки и никой не ги пипа през нощта? Как така никой не пипа незаключените колелета на паркинга за велосипеди до метрото? Там видях около 300 колелета, от които грубо 80% не се заключваха. Включително и те двамата не си заключват колелетата. И т.н. и т.н.. Останах с впечатление, че мисленето им е такова, че изобщо не им идва на ум да изиграят държавата или който и да било. Дали съм прав, това могат да го кажат нашите сънародници, които живеят или са живели там. Ходихме и до Франкфурт. Там до гарата видяхме група скитници легнали на картони. Тогава Денис, така се казва жената, ми сподели, че Франкфурт е престъпен град. Тя била чувала за изнасилена жена, която се прибирала през нощта сама. Тогава на свой ред аз бях безкрайно потресен. Каза го така сякаш това е някакво най-страшно престъпление. Та това при нас е ежедневие и съдебната система вече толкова е свикнала с това, че го минава в графата дребни битови престъпления.
Много ми се иска и в България да усетя това спокойствие, което е толкова силно насадено във всяко едно ъгълче там. А дали ще доживея още един път да го видя тук - незнам.

Статия:
Разкриха лекарска схема за източване на Касата

При съвместна операция на ДАНС, МВР в Ловеч и окръжната прокуратура в Районната здравноосигурителна каса в града са намерени и иззети пликове с пари с имена на лекари.
Иззети са 51 675 лева, компютър, документи на специализирани медико-диагностични лаборатории в Ловеч, София, Многопрофилната болница за активно лечение по кардиология във Варна, както и запечатани пликове с банкноти от 50 лева в тях, съобщи полицията, цитирана БТА.
Директорът на РЗОК Георги Бенев не е открит за коментар, изпълнителният директор на Многопрофилната болница за активно лечение в Ловеч Тихомир Бенев също не даде отговор за случилото се в касата.
По случая е образувано досъдебно производство срещу неизвестен извършител за документна измама.
Предстоят разпити на свидетели и експертизи на документите от касата, уточниха от окръжната прокуратура.
Проверявана е и РЗОК в Разград, пише в "Труд". От неделя в града вървят няколко версии за това каква точно е била схемата за източване на касата. Основната е, че пациенти от Разград, които нямат никакви оплаквания, са возени с микробуси през лятото в Ловеч. Там джипитата са им поставяли фалшиви диагнози.
Докторите са получавали по 150 лв., ако насочат хората към частната клиника по кардиология в града. Толкова е била и тарифата на сърдечните лекари, които препоръчвали операция. След това пациентите се извозвали до частни клиники в Ловеч, Велико Търново и Варна, отново с микробуси.
Хората, участвали в схемата, са набирани предимно от лични лекари с много пациенти, както и от доктори с пациенти от етническите малцинства.
Лекари от Разград обясниха, че са изпращани хора без никакви показатели за операция. Затова вместо близо 20% от пациентите, което е в реда на нормалното, в някои райони близо 80% от хората са препращани за интервенция.
Докторите поискаха да се разследват злоупотреби със здравната каса, тъй като една такава операция струва на бюджета между 2000 и 5000 лв. Джипитата, които са предписвали коронарографии на цели семейства, пък са получавали между 7 и 8% от клиничната пътека.



Тагове:   объркани,   Непоправимо,   Ние,


Гласувай:
2



1. анонимен - Браво момче!
13.12.2010 23:02
Глас на разума.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivandobrev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 51422
Постинги: 26
Коментари: 14
Гласове: 44
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930